Kahramanmaraş’ta depremde 42 kişinin yaşamını yitirdiği Bad-ı Saba Konutları’nın yıkılmasına ilişkin 2 kamu görevlisi hakkında ‘Bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma’ suçundan 22’şer yıl 6’şar aya kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.
Depremde Yıkılan Bad-ı Saba Konutları Davası Genişliyor
Kahramanmaraş’ta meydana gelen 6 Şubat depremlerinde yıkılan Bad-ı Saba Konutları ile ilgili yürütülen yargı sürecinde yeni bir gelişme yaşandı. Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianame kapsamında iki belediye görevlisi hakkında dava açıldı.
Dulkadiroğlu Belediyesi’nde görev yapan İmar ve Şehircilik Müdür Vekili A.Ö. ile Müdür Yardımcısı S.B. hakkında hazırlanan iddianame, Kahramanmaraş 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi. Mahkeme heyeti, yeni davanın, daha önce açılan ana dava ile birleştirilmesine karar verdi.
Ana davada, tutuklu müteahhit Şahin Avşaroğlu’nun yanı sıra müteahhidin ortağı, mimari proje müellifi, şantiye şefleri, zemin etüt raporu hazırlayan uzman ve yapı denetim firması yetkilisinin de aralarında bulunduğu sanıklar yargılanıyor.
42 kişinin hayatını kaybettiği, 17 kişinin yaralandığı faciaya ilişkin davada kamu görevlileri A.Ö. ve S.B., 30 Haziran’da diğer sanıklarla birlikte hakim karşısına çıkacak. Yargılamada, kamu görevlilerinin olaydaki sorumluluklarının kapsamı da değerlendirilecek.